Recenze: Ztracený přístav

14. září 2014 v 23:10 | Dave |  Knihy

Ztracený přístav je nejnovější příběh z Dublinského cyklu Tany Frenchové. Na začátku stojí brutální vražda čtyřčlenné rodiny Spainových, ze které vyvázne živá jen matka. Případ dostane na starost ostřílený detektiv Mike Kennedy a jeho kolega-nováček Richie. Vše nasvědčuje tomu, že incident má na svědomí otec, ale následující zjištění ukážou na někoho docela jiného.
---
Celý příběh je mistrovsky napsán, Tana French díky psaní z pohledu Dělovky Kennedyho dokonale zachycuje všechny jeho nálady, postoje a emoce. Sama postava detektiva provází knihou velmi příjemným způsobem, nejen, že to není naprostá troska (kterou mnozí dnešní autoři ze svých hrdinů rádi dělají), ale není to ani jedinečný génius (což bylo zvykem v detektivkách minulého století). Působí tak velmi věrohodně, a i když je to chytrý chlapík, nemusíte se bát, že by na všechno přišel, ještě než se stačíte rozkoukat.

Knize nechybí ani pořádná dávka napětí, a to nejen díky brilantně (!!) napsaným dialogům, jež dělají z každého výslechu naprostý nářez, ale také díky tomu, že TF už od chvíle, kdy si myslíte, že znáte vraha, přidává některé okolnosti, které… nesedí. Celou dobu jen čekáte, až se k nim konečně podezřelý přizná, ale vlastně víte, že za tím vězí něco víc.

To co, autorka předkládá v definitivním "doznání" (dočkáte se ho asi tak ve 4/5 knihy), to je naprostá psychologická dokonalost, už dlouho mě takhle nic nenadchlo a nevzrušilo.

Frenchové také nemůžeme upřít skvělý jazyk:
Muž přecházel po silnici, opatrně našlapoval, při každém sebenepatrnějším zvuku otočil hlavu. V rukách nic neměl, žádné zařízení pro noční vidění; jen on sám. V zahradách odhopsávala z jeho dosahu drobounká svítící zvířátka. Jak zářil oproti té změti železa a betonu, vypadal jako poslední člověk na Zemi.

Zkrátka, pokud máte rádi detektivky, které nestojí jen na superhrdinských charakterech hlavní postav a mají spád, lepší volba mě nenapadá. TF se stala mou novou favoritkou.

100%

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.